Optimizacija in Tuning Slot avtomobila

Slot avtomobili so masovni proizvod in jih je potrebno več ali manj optimizirati, da postanejo še za kakšno desetinko hitrejši na stezi. Ker so avtomobili v merilu 1/32 majhni, lahko včasih že ena malenkost / sprememba prinese lepše obnašanje na stezi in z tem tudi hitrejše kroge. V tej povezavi sledi nekaj nasvetov.

Uteži
Če se Slot avtomobil vozi brez magnetov ga je potrebno obtežiti, ker je prelahek in zaradi tega nima optimalnega oprijema.
Od stila vožnje in avtomobila je odvisna količina in pozicija uteži. Kam pritrditi uteži in kako vplivajo na avtomobil je opisano v »UTEŽI V SLOT AVTOMOBILU«.

Fleksibilnost
Fleksibilnost šasije je eden od zelo pomembnih faktorjev. Če je šasija fleksibilna, se boljše prilagaja podlagi in z tem oprijemom v zavojih. Že z tem, če se odtegnejo vijaki z katerimi je karoserija na šasijo pritrjena, se doseže večja fleksibilnost.
Da se doseže še večja fleksibilnost, se lahko karoserija in šasija na robovih pobrusita. Kje in koliko pa je zopet odvisno od Slot avtomobila.
Žal pa ima takšna optimizacija lahko en slab učinek. Ker ni več vse trdo pritrjeno, lahko postane Slot avtomobil bolj glasen / ropota.

Gume
Kakor pri pravih dirkalnikih, so gume tudi pri Slot avtomobilih en pomembni faktor. Odvisno od steze (Ninco, Carrera, … ) se vozijo različne gume in seveda odvisno tudi od pravilnika, ki določa kaj je dovoljeno na dirki.
Na Ninco stezah so se do zdaj najbolj izkazali Laprene sliki (N80520 in N80521).
Vozniki, kateri želijo doseči še kakšno desetinko več brusijo gume. Kajti z pobrušeno gumo postane avtomobil nižji in guma se manj giblje. Možno je tudi gumo poševno / konično  pobrusiti (zunanji premer gume je manjši od notranjega) in z tem povzročiti, da se avtomobil nagiba v zavojih. Z nagibanjem se prenese teža v zavojih na zunanjo stran in z tem poveča pritisk / oprijem. Možna negativna posledica tega je lahko, da se avtomobil prevrne v zavojih, ker tam pridobi sunkovit oprijem.
Vse kaj je bilo do zdaj o gumah razloženo velja za gume na zadnji osovini.
Za sprednjo osovino pa pri Slot avtomobilih veljajo čisto druga pravila. Ker jeziček vodi avtomobil po stezi ni potrebno imeti oprijema. Celo boljše je če ga je čim manj, ker potem avto lepše drsi skozi zavoje. Ta učinek se doseže z 0 grip gumami (N80522) ali da se sprednje gume premažejo s sekundnim lepilom.

Platišča
Na Slot avtomobilih se uporabljajo ponavadi plastična ali aluminijasta platišča. Kvalitetni Slot avtomobili imajo aluminijasta platišča, ker so bolj natančna in se Slot avtomobili lepše vozijo.
Aluminijasta platišča imajo še to prednost, da se da z njimi nastavljati širina, ker so privita na osovino.
Z platišči manjšega premera je možno Slot avtomobil narediti nižji in z tem znižati težišče, kar doprinese na oprijemu.

Notranjost
Ponavadi je v karoseriji vgrajen ponaredek notranjosti avtomobila z voznikom / figurico, katerega teža in pozicija vplivata na vožnjo v zavojih. Za nekatere modele se da dobiti čisto lahek 3D ponaredek notranjosti ali pa se notranjost odstrani in stekla pobarvajo na črno.
Takšna sprememba na avtomobilu pripomore že res dobremu vozniku, da doseže hitrejše kroge. Na tekmovanjih ni vedno dovoljeno, da se vozi s Slot avtomobilom, ki nima ponaredka notranjosti.


UTEŽI V SLOT AVTOMOBILU

- Pri vožnji brez magnetov so uteži v Slot avtomobilu zelo pomembne.
- Kam in koliko uteži je odvisno od modela, stila vožnje in steze.
- Za začetek Vam priporočamo 10 - 15 gramov uteži v sredino Slot avtomobila (polje 3)
- Uteži za Slot avtomobil si lahko nabavite pri vsakem
vulkanizerju.


NAMESTITVE MOTORA

- Namestitev motorja vpliva na stabilnost / obnašanje
avtomobila na stezi.
- Od modela do modela se lahko namestitev motorja razlikuje.
- Pri določenih modelih je možno z zamenjavo nosilca motorja / zadnje gredi in zobnikov to spreminjati.


WWW.SLOTCAR.SI